Uczniowie z kl. 2b, 2f i 2no poznawali południowo-wschodnią Polskę.

W dniach od 24 do 26 kwietnia 2019 roku uczniowie klas drugich wędrowali szlakiem przełomu Wisły.

Pierwszy przystanek był w Puławach, gdzie zwiedziliśmy Pałac Czartoryskich oraz podziwialiśmy  budowle w ogrodzie pałacowym. Następnie udaliśmy się do Kazimierza Dolnego i weszliśmy na górę Trzech Krzyży, skąd rozpościerał się przepiękny widok na miasto i okolicę. Kolejny postój był w Nałęczowie  (miejscowość zdrojowa z pięknym parkiem okalającym miasteczko). Zwiedziliśmy Chatę Stefana Żeromskiego, poznaliśmy historię jego pobytu w Nałęczowie oraz odwiedziliśmy Mauzoleum Adama Żeromskiego (syna pisarza). Drugiego dnia odwiedziliśmy Miejsce Pamięci Narodowej – niemiecki obóz koncentracyjny MAJDANEK w Lublinie. Każdy z uczestników wycieczki słuchał słów przewodnika z powagą i w skupieniu, gdy wchodziliśmy do baraków panowała przejmująca cisza.

Po południu zwiedziliśmy zabytkową część  Lublina, od średniowiecznej Kaplicy Trójcy Świętej w Zamku, poprzez Bramę Grodzką, aż do Bramy Krakowskiej. Trzeci dzień to wyjazd na południe – do Zamościa. Miasto malownicze, z zachowaną architekturą i planami zagospodarowania przestrzennego jego założyciela Jana Zamojskiego (kanclerza koronnego).

Jak było? Sprawdźcie sami. Zapraszam do galerii zdjęć.